„První etapa modernizace trati skončí 28. února, na ni rovnou naváže druhý úsek z Náměště nad Oslavou do Zastávky u Brna," informovala mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.
První vlak na Brno po více než půl roce vyjede z třebíčského nádraží ve 3.47. Dojede do Náměště nad Oslavou, odkud budou cestující pokračovat autobusem až do Zastávky u Brna. Tam znovu přestoupí na vlak mířící do Brna.
Méně přestupů, ale delší část cesty stráví na cestě cestující z rychlíků. Ti budou přestupovat na autobusy pouze v Náměšti nad Oslavou a dojedou jimi až do Brna.
Pozor si budou muset dávat cestující využívající osobní vlak číslo Os 4832 jezdící po druhé hodině odpoledne z Brna do Náměště nad Oslavou. Bude totiž jezdit v úseku Střelice Zastávka u Brna o tři minuty dříve.
Nový výlukový řád začne platit 1. března a výluka by měla skončit 13. června. Zvláštní výlukový jízdní řád bude však platit mezi 20. a 24. březnem, kdy také místo osobních a spěšných vlaků budou jezdit autobusy z Náměště až do Brna.
Počítat s určitým omezením budou muset také cestující, kteří si sebou budou chtít vzít svá jízdní kola. V autobusech, které nahradí běžné osobní či spěšné vlaky, nebudou České dráhy zajišťovat přepravu jízdních kol vůbec. V rychlících zvládnou přepravit pouze šest bicyklů v jednom spoji.
Modernizace trati by mimo jiné měla přinést také zrychlení cestování. V některých úsecích by se rychlost vlaku mohla zvýšit ze současných 60 km/h až na 100 km/h. Nedojde k tomu ihned. „Minimálně prvních třicet dní se plnou rychlostí jezdit nebude. A hlavní změny by měly přijít stej- ně až s novým jízdním řádem příští rok," řekl vedoucí odboru dopravy v Třebíči Aleš Kratina.
Autor: František Vondrák