S Alešem Kratinou, vedoucím odboru dopravy a komunálních služeb v Třebíči, o stavu revitalizace trati a plánech do budoucna.
Jaký je aktuální stav revitalizace trati?
V tuto chvíli je stavba za více než polovinou. Stavební úpravy jsou tedy již před dokončením. Došlo k menšímu zpoždění, a to z důvodu sanací skály u Vladislavy a také oživování traťového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Na to bude potřeba nějaký čas, aby byla zajištěna bezpečnost drážního provozu. V tuto chvíli má realizační firma prodlouženou výluku do 28. února 2017. To je nejzazší termín, do kdy by se v úseku mezi Krahulovem a Náměští nad Oslavou mělo začít jezdit.
Kdy máme očekávat uzavření trati Náměšť nad Oslavou – Zastávka u Brna?
Současně dojde k tomu, že bude uzavřen od 1. března úsek Náměšť nad Oslavou – Zastávka u Brna. V tomto úseku se bude jezdit autobusy. Je to samozřejmě opět snížení komfortu, na druhou stranu trať přes Třebíč, bude plně průjezdná.
V plánu je rekonstrukce třebíčské nádražní budovy. Začne se s pracemi už příští rok?
Počítáme s tím, že v příštím roce budeme opět apelovat na SŽDC (Správa železniční dopravní cesty), aby zahájila přípravy rekonstrukce nádražní budovy.
Co nás ještě bude čekat po rekonstrukci nádražní budovy?
Určitě by měla navázat elektrizace úseku Třebíč – Brno, Horní Heršpice, tak aby spěšné a osobní vlaky mohly jezdit v elektrické trakci. To přinese další zrychlení té přepravy.
Jaké jsou další plány rozvoje železniční dopravy na Třebíčsku?
Rekonstrukcí kolejiště naše aktivity nekončí. Musí navázat logicky oprava nádražní budovy, aby výpravní prostory odpovídaly moderním nárokům na přepravu. Už přemýšlíme o dalších možnostech rozvoje železnice na Třebíčsku. Spolek Regio 2020 uspořádal seminář o stařečské spojce, bavíme se o elektrizaci našeho úseku, je toho více a budeme na tom postupně pracovat.